Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

HVE bestaat 50 jaar!
24697_Te-koop-bord-Hoekstra-en-van-Eck.jpg

Nieuws Hoekstra en van Eck

Lees hier de laatste ins en outs van Hoekstra & van Eck en berichten over de woningmarkt, hypotheken en verzekeringen in het algemeen.

 

Ruud Orbon in Vastgoed Actueel: "Verkoper verleidt kijker via Facebook-fanpagina"

Ruud Orbon, e-commercemanager bij deze makelaarsgroep legt uit: “Wij zijn bezig met het zoeken naar nieuwe strategieën om de kijker te ‘verleiden’ en het wonen op andere manieren te laten zien. Daar is de fanpagina op Facebook onderdeel van.”

Steeds meer makelaars maken gebruik van Facebook, maar hoe zet je dit medium nou nuttig in bij de verkoop van een woning? Hoekstra & Van Eck en Hendriks Groep doen dit door fanpagina’s van huizen aan te maken, waarop de verkoper zélf het huis beschrijft, de kijker verleidt en zijn eigen netwerk aanboort. 

Ruud Orbon, e-commercemanager bij deze makelaarsgroep legt uit: “Wij zijn bezig met het zoeken naar nieuwe strategieën om de kijker te ‘verleiden’ en het wonen op andere manieren te laten zien. Daar is de fanpagina op Facebook onderdeel van.”

VERKOPER VERTELT

“Dit initiatief is een soort vervolg op het onderdeel ‘verkoper vertelt’ op onze website. Hier vertelt de verkoper zelf iets over zijn te koop staande woning. Het voordeel van een koper die zelf zijn huis aanprijst, is dat hij meer gevoel overbrengt en vaak ook één bepaald aspect van een huis belicht, terwijl een makelaar een wat feitelijker verhaal houdt.”

BEHEER

“Wij maken voor verkopers desgewenst gratis een fanpagina voor hun woning aan. Zij worden beheerder van de pagina en kunnen hem zelf vullen; met updates, seizoensinvloeden, interessante zaken rondom het huis en in de buurt. Wij als makelaar kunnen overigens ook gewoon berichten op de pagina plaatsen, we blijven er wel bij betrokken.”

EXTRA ZETJE

“Zo’n pagina betekent wel dat verkopers zelf ook iets meer zullen moeten doen. Maar de ervaring leert ons dat wie al actief is op Social Media daar geen probleem mee heeft en graag wil meewerken. Juist in deze tijd, met ruim 260.000 woningen op Funda, kan de extra inzet van de verkoper misschien net wel dat zetje geven om de koper te vinden.”

BEREIK

“Het publiek dat je met Facebook bereikt, kan enorm groot zijn en zelfs ver buiten het eigen netwerk reiken. Dat komt doordat mensen Likes plaatsen, de pagina delen en discussies voeren op de pagina. Hoe meer er op een pagina te zien is - zoals zelfgemaakte filmpjes of prezi’s - hoe meer kans dat het bereik groter wordt.”

NADELEN

“Er zitten natuurlijk ook nadelen aan het werken met Facebook; die zitten hem er vooral in dat verkopers berichten kunnen plaatsen op hun pagina die niet echt ‘relevant’ zijn of zelfs schadelijk kunnen zijn voor ons. Maar dat gebeurt ook op andere plaatsen, zoals op de Facebookpagina van het kantoor, WieIsDeBesteMakelaar en Google+. Webcare - het reageren op klachten op internet - wordt daarom ook steeds belangrijker.”

MEERWAARDE

“Toch hebben Social Media bovenal een meerwaarde voor makelaars. Vrijwel elke makelaar laat op zijn website zien dat hij actief is, aandacht heeft voor de klant en dat hij de woning op Funda plaatst, maar via Social Media kun je als makelaar ook laten zien hoe je dat doet.”

 >>>

 

 

 

Actueel nieuws

  1. Duurzame nieuwbouw: de voordelen voor kopers

    25-11-2022

    Nieuwbouw is duurzaam. Zeker in een tijd waarin duurzaamheid en verduurzaming een grote rol speelt, levert het kopen van een nieuwbouwwoning voordelen op. Welke duurzaamheidsmaatregelen zien we terug in nieuwbouw? En welke voordelen heeft dat, nu én in de toekomst?

  2. naar boven

    Het energielabel, wat betekent het eigenlijk?

    4-10-2022

    Bij de verkoop of verhuur van jouw woning is een energielabel verplicht. Een energielabel laat zien hoe energiezuinig jouw woning is. Woningen met een A++++ label zijn het energiezuinigst, de minst zuinige woningen krijgen een G label. Ook zijn er tips en adviezen op het label opgenomen om de woning energiezuiniger te maken. Als woningeigenaar ben je verplicht om bij verkoop of verhuur een energielabel beschikbaar te stellen. Dit label dient ook opgenomen te zijn in de verkooppresentatie van je woning. Wij hebben dit label dus zo spoedig mogelijk nodig. Eerder kunnen wij jouw woning niet op onze site en funda plaatsen.   

  3. naar boven

    Zo pak je het verduurzamen van je woning aan

    12-8-2022

    Je huis verduurzamen: iets wat steeds interessanter, belangrijker én populairder wordt. Zeker als de woning zelf al wat ouder is, doe je er goed aan om hier en daar wat aanpassingen te doen. Je kunt hiermee besparen op energiekosten, wat op zijn beurt ook weer beter is voor het milieu. Twee vliegen in één klap dus! Maar waar begin je, en hoe pak je het aan?

  4. naar boven

    Verhuis duurzaam met deze 4 tips

    29-7-2022

    Duurzaamheid is tegenwoordig niet meer weg te denken. Steeds meer mensen gaan elektrisch rijden en verduurzamen hun huis met bijvoorbeeld zonnepanelen en betere isolatie. Echter zijn er nog veel meer zaken die duurzamer zouden kunnen. Bij een verhuizing wordt er veel plastic en karton gebruikt en CO2 uitgestoten. Dit kan natuurlijk veel duurzamer door een aantal kleine aanpassingen te doen. In dit artikel hebben wij 4 tips voor je op een rijtje gezet waardoor jij op een duurzame manier kunt verhuizen.