Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

HVE bestaat 50 jaar!
24697_Te-koop-bord-Hoekstra-en-van-Eck.jpg

Nieuws Hoekstra & van Eck

Lees hier de laatste ins en outs van Hoekstra & van Eck en berichten over de woningmarkt, hypotheken en verzekeringen in het algemeen.

 

Een kijkje bij het lokale office: Sheila vertelt

Als je naar een van onze vestigingen belt of mailt, kom je vrijwel altijd in contact met een medewerk(st)er van het lokale office. Zij staan jou als eerste te woord en helpen je graag met al je vragen. Maar wat doet een medewerk(st)er van het lokale office nou eigenlijk? En met welke vragen kun je bij ze terecht? Sheila van Hoekstra en van Eck Makelaars Heerhugowaard vertelt je hier meer over. 

83440_Kijkje-bij-het-lokale-office-Hoekstra-en-van-Eck-Makelaars.jpeg

Hoe ziet een dag van jou eruit op het office?
“Dat is eigenlijk heel verschillend, iedere dag is anders. Ik heb natuurlijk wel vaste werkzaamheden die steeds terugkomen. Zo houd ik me onder andere bezig met het ontvangen van klanten op kantoor, het opmaken van koopaktes en nota’s en het inplannen van bezichtigingen en taxatie afspraken. Daarnaast houd ik me voornamelijk bezig met het aannemen van inkomende telefonie en het behandelen van de mailbox waarbij ik allerlei verschillende klantvragen beantwoord.”

Wat voor vragen krijg je zoal van klanten?
“Ik krijg heel uiteenlopende vragen van klanten, maar op dit moment krijg ik voornamelijk de vraag of klanten een bezichtiging in kunnen plannen. Echter, gaan de woningen op dit moment als zoete broodjes over de toonbank waardoor ik regelmatig aan de klant moet vertellen dat de woning al is verkocht. In dat geval krijg ik ook regelmatig de vraag hoe men toch een woning aan kan kopen in deze woningmarkt. Dan raad ik onze klanten vaak onze aankoopmakelaar aan, want een aankoopmakelaar weet wat er speelt bij gewilde woningen en heeft soms informatie over woningen die nieuw zijn op de markt of pas later op Funda verschijnen.

Dus je hebt veel contact met klanten. Bouw je dan ook een band met ze op?
“Ik bouw zeker een band op met klanten, maar ik moet wel zeggen dat ik door de digitalisering tegenwoordig minder een band opbouw met klanten dan voorheen. Klanten zien onze makelaars bijvoorbeeld wel veel bij bijvoorbeeld bezichtigingen of verkoopgesprekken, maar mij als medewerkster van het lokale office zien ze tegenwoordig minder, omdat bijvoorbeeld koopaktes voornamelijk digitaal in plaats van fysiek op kantoor worden getekend.”

Wat vind je het leukste aan je werk?
“Het leukste aan mijn werk vind ik echt het klantcontact. Ik krijg heel uiteenlopende vragen en kan klanten echt helpen. Ik vind het heel fijn om mensen te helpen en blij te maken. Daarnaast vind ik de dynamiek met de collega’s hier op kantoor heel leuk. Ik krijg veel mee van wat er speelt bij dossiers en dat vind ik heel erg belangrijk.”

En wat maakt het werken op het lokale office uitdagend?
“Dat je van tevoren nooit weet hoe een dag zal verlopen. Het is altijd spannend wat er in de mailbox staat en wat er wordt gevraagd door klanten. Daarnaast vind ik het werken op het lokale office uitdagend doordat geen klant hetzelfde is. Met iedere klant ga je op een andere manier om en dat vind ik heel erg leuk.”

Werk je veel samen met collega’s?
“Ja alleen maar eigenlijk. Zo overleg ik bijvoorbeeld met de makelaars op kantoor over lopende dossiers en zitten er een hypotheekadviseur en een medewerkster van team aanmeld hier op kantoor aan wie ik al mijn vragen kan stellen en met wie ik kan overleggen. Als medewerkster van het lokale office heb je dus continu contact met heel veel verschillende collega’s.”

Is jouw werk door de jaren heen veranderd?
“Ik zit al 26 jaar in de makelaardij en ik kan wel zeggen dat het echt ontzettend veranderd is door de jaren heen. De grootste verandering is echt de digitalisering. Vroeger had ik een papieren agenda en daar hield ik alle afspraken van de makelaars in bij. Nu gaat dat natuurlijk allemaal digitaal en kan de klant zelfs zelf online een afspraak inplannen. Een andere grote verandering is natuurlijk de woningmarkt. Ik heb tijden meegemaakt dat de verkoop moeizaam ging en nu gaan de woningen weer als warme broodjes over de toonbank. Dit wisselt erg door de jaren heen.”

Actueel nieuws

  1. Een sfeervolle serre inrichten; zo pak je het aan

    21-9-2020

    De serre is een fijne plek waar je het hele jaar door kunt genieten van het zonlicht en je tuin. Ook in de winter kun je hier heerlijk zitten. Ben jij de gelukkige eigenaar van een serre en wil je deze sfeervol inrichten? In dit artikel hebben we 5 tips voor je op een rijtje gezet om van jouw serre een sfeervolle plek te maken. 

  2. naar boven

    NHG-grens stijgt naar 325.000 euro in 2021

    21-9-2020

    In 2021 gaat de grens van de Nationale Hypotheek Garantie naar 325.000 euro. De NHG-grens is 6% hoger wanneer er energiebesparende maatregelen worden meegefinancierd. De grens ligt dan op 344.500 euro.

  3. naar boven

    Je huis verkoopklaar maken? Volg deze 5 tips & tricks

    18-9-2020

    Een huis omtoveren tot verkoopklaar kan een intimiderende uitdaging lijken. Is er een beste manier van inrichten? Kan ‘less is more’ ook te weinig worden, en zijn er echte dooddoeners waarvoor je absoluut moet oppassen? Deze tips & tricks kunnen een uitkomst bieden en helpen jouw woning klaar te stomen voor de verkoop! 

  4. naar boven

    Kabinet schrapt de overdrachtsbelasting voor starters

    15-9-2020

    Het kabinet heeft zojuist de plannen gepresenteerd. De belangrijkste maatregel voor de woningmarkt is het volgende: de overdrachtsbelasting voor starters wordt de komende 5 jaar geschrapt.