Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

HVE bestaat 50 jaar!
24697_Te-koop-bord-Hoekstra-en-van-Eck.jpg

Nieuws Hoekstra en van Eck

Lees hier de laatste ins en outs van Hoekstra & van Eck en berichten over de woningmarkt, hypotheken en verzekeringen in het algemeen.

 

Aan het woord: Social Specialist Sanne

Marketing is onmisbaar bij het verkopen van een huis, ook in deze woningmarkt. Daarom hebben we binnen Hoekstra en van Eck Makelaars een voltallig marketing- en communicatieteam. Zij houden zich onder andere bezig met hoe de woningen het beste gepresenteerd worden en welke marketingacties ingezet kunnen worden. We geven je graag een kijkje in ons team! Sanne Timmerman werkt vijf jaar als online marketeer binnen de organisatie en heeft zich gespecialiseerd in social media. Zij legt de kracht van de verschillende social media kanalen uit en vertelt hoe deze online communicatiemiddelen en groot aantal kopers en verkopers weet te bereiken. 

83771_hve-blog.png

Wat doet Hoekstra en van Eck Makelaars met social media?
‘We zijn in ieder geval over te vinden. We gebruiken Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Elk medium heeft een andere doelgroep en dus ook een ander doel. Op Facebook heb je bijvoorbeeld veel woningzoekers die de pagina van een makelaar liken. Zo zetten wij Facebook ook in, waardoor onze volgers vaak als eerste op de hoogte zijn van het aanbod. Instagram is echt een medium voor inspiratie, dus daar delen we foto’s van de mooiste huizen in onze portefeuille. De zoektocht naar interieurinspiratie begint vaak op Pinterest, dus daar willen we ook graag gevonden worden met het aanbod. Zo behalen we het maximale bereik met elke woning.’

Waar let je op bij het plaatsen van berichten op social media?
‘Ik bedenk me altijd dat mensen in hun vrije tijd op social media zitten. Ikzelf scroll bijvoorbeeld ‘s ochtends met een koffietje door de apps heen en als ik ‘s avonds op de bank plof. Wij proberen onze social media uitingen altijd persoonlijk, spontaan en natuurlijk te houden. Als de fotograaf in de woning bezig is, is dit bijvoorbeeld het perfecte moment om een eerste aankondiging van de nieuwe woning te doen en potentiële kopers nieuwsgierig te maken. Het gaat vaak om dat kijkje achter de schermen.’

Is offline marketing eigenlijk nog nodig?
‘Ik denk dat offline zichtbaarheid net zo belangrijk is. Dat wordt vaak vergeten. Als je kijkt naar de verkoopborden in het straatbeeld, dan is dat vaak het eerste wat mensen opvalt. Ook adverteren we regelmatig in lokale kranten. Het gaat om de combinatie tussen off- en online, wij zoeken dat samenspel graag op. Wanneer we adverteren op social media, zorgen we ook voor offline zichtbaarheid in dat gebied. Dit doen we voor zowel het promoten van de woning, als voor onze dienstverlening.’

Vroeger hingen de etalages vol met woningen, dit is nu naar online verplaatst. Vinden er ook online bezichtigingen plaats?
‘Bij ons is alles mogelijk, ook online bezichtigingen! De wensen van de verkoper staan daarin bij ons centraal. We zorgen wel altijd voor een volledig online presentatie. We gebruiken ook 360-graden foto’s, waardoor je letterlijk door het huis heen kunt lopen. Verder zetten we professionele fotografie, woningvideo’s en professionele woning teksten in. Je moet niet vergeten dat het kopen of verkopen van een huis niet zomaar iets is, het is een enorm proces. Dit is ook de reden dat een fysieke bezichtiging met de makelaar enorm belangrijk blijft. Je moet een woning ruiken, voelen en zien.’

Dus eigenlijk krijg je online een gevoel en die wordt offline bevestigd?
‘Juist! Vroeger kwamen mensen redelijk blanco naar een bezichtiging, ze hadden dan vaak alleen wat foto’s gezien. Nu hebben mensen de wijk al gezien via Google Maps en vooraf video’s bekeken van het huis. Daarom hebben we ook ‘verkoper vertelt’ bedacht,een stukje tekst op de website dat door de verkoper is geschreven. Zo kan de echte ervaringsdeskundige vertellen wat de pluspunten zijn aan het huis.’

Hoe blijven jullie relevant voor verkopers?
‘Ik vind dat wij als organisatie enorm voorop lopen in de markt omdat wij elke kans aangrijpen om verkopers op de juiste manier te helpen. We zorgen ervoor dat klanten kunnen genieten van online gemak, ze kunnen online een verkoopgesprek of bezichtiging inplannen, afspraken accepteren en ze kunnen te allen tijde meekijken met ons werk via het online dossier. We benutten alle kansen die digitalisering biedt. Ook als je kijkt naar social media: daar is ons team in gespecialiseerd.

We gaan altijd voor het beste resultaat in het aanbieden van een woning. Dat is ook precies de reden dat ik voor Hoekstra en van Eck Makelaars werk; de ambitie en passie. Ben je benieuwd naar hoe wij jouw huis verkopen door onze gespecificeerde woningpresentatie of wil je graag een vrijblijvend gesprek inplannen? 
Klik dan hier!

Actueel nieuws

  1. Duurzame nieuwbouw: de voordelen voor kopers

    25-11-2022

    Nieuwbouw is duurzaam. Zeker in een tijd waarin duurzaamheid en verduurzaming een grote rol speelt, levert het kopen van een nieuwbouwwoning voordelen op. Welke duurzaamheidsmaatregelen zien we terug in nieuwbouw? En welke voordelen heeft dat, nu én in de toekomst?

  2. naar boven

    Het energielabel, wat betekent het eigenlijk?

    4-10-2022

    Bij de verkoop of verhuur van jouw woning is een energielabel verplicht. Een energielabel laat zien hoe energiezuinig jouw woning is. Woningen met een A++++ label zijn het energiezuinigst, de minst zuinige woningen krijgen een G label. Ook zijn er tips en adviezen op het label opgenomen om de woning energiezuiniger te maken. Als woningeigenaar ben je verplicht om bij verkoop of verhuur een energielabel beschikbaar te stellen. Dit label dient ook opgenomen te zijn in de verkooppresentatie van je woning. Wij hebben dit label dus zo spoedig mogelijk nodig. Eerder kunnen wij jouw woning niet op onze site en funda plaatsen.   

  3. naar boven

    Zo pak je het verduurzamen van je woning aan

    12-8-2022

    Je huis verduurzamen: iets wat steeds interessanter, belangrijker én populairder wordt. Zeker als de woning zelf al wat ouder is, doe je er goed aan om hier en daar wat aanpassingen te doen. Je kunt hiermee besparen op energiekosten, wat op zijn beurt ook weer beter is voor het milieu. Twee vliegen in één klap dus! Maar waar begin je, en hoe pak je het aan?

  4. naar boven

    Verhuis duurzaam met deze 4 tips

    29-7-2022

    Duurzaamheid is tegenwoordig niet meer weg te denken. Steeds meer mensen gaan elektrisch rijden en verduurzamen hun huis met bijvoorbeeld zonnepanelen en betere isolatie. Echter zijn er nog veel meer zaken die duurzamer zouden kunnen. Bij een verhuizing wordt er veel plastic en karton gebruikt en CO2 uitgestoten. Dit kan natuurlijk veel duurzamer door een aantal kleine aanpassingen te doen. In dit artikel hebben wij 4 tips voor je op een rijtje gezet waardoor jij op een duurzame manier kunt verhuizen.