Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

HVE bestaat 50 jaar!
24697_Te-koop-bord-Hoekstra-en-van-Eck.jpg

Nieuws Hoekstra & van Eck

Lees hier de laatste ins en outs van Hoekstra & van Eck en berichten over de woningmarkt, hypotheken en verzekeringen in het algemeen.

 

Is appeltaart de sleutel naar succes?

Alles voor een goede indruk! Geuren bepalen net zoals beelden de eerste indruk van een woning. Met alle zintuigen neem je je omgeving waar. Het zintuig reuk mag dan ook niet vergeten worden als je je huis snel wilt verkopen! Geuren zijn namelijk een krachtige manier om op een emotionele en memorabele manier verbinding te maken met je verkopers, om zo de associatie met een nieuw huis te vergroten.

83068_cake-3834178_1920.jpg

Het geheim appeltaart bakken?
Lange tijd wordt gedacht dat appeltaart de sleutel naar succes is om je woning te verkopen. Korné Pot schrijver van het boek Woning Verkopen? heeft in een artikel in De Telegraaf kenbaar gemaakt dat dit niet het geval is, het is een hardnekkig en uit de hand gelopen grapje. “Je moet niet vergeten dat niet iedereen van appeltaart houdt, net zoals de geur van natte hond voor de een ruikt als thuiskomen, en voor de ander een nachtmerrie is”, aldus Pot. Hij voegt hier aan toe: “Door meubels en slechte smaak kun je heen kijken. Als koper denk je ‘die gooi ik wel weg’. Maar met geur is er altijd een risico dat het blijft hangen”.

Associaties
Elke geur brengt een bepaald gevoel of herinnering naar boven. Bij een oudere woning kan de geur van koffie en brood goed werken. Deze geuren worden namelijk geassocieerd met een huiselijk en warm gevoel. Er wordt een gastvrije sfeer gecreëerd. Bij moderne woningen hebben deze geuren geen effect. Hier brengen de geuren van witte thee en vijgen het juiste gevoel naar boven. Na uitvoerig onderzoek van ScentAir in opdracht van de Engelse woningbouwcorporatie Millgate kwam naar voren dat de geur van witte thee en vijgen zorgt voor een rustgevende en luxueuze omgeving. De geuren zijn subtiel genoeg om de kopers niet af te schrikken en zijn fris genoeg om te passen bij de moderne stijl van de woningen.

Welke geur helpt je huis verkopen?
De tijd die je steekt in het bakken van een appeltaart, kun je beter steken in het opruimen van de woning. Roelof Kimann van de Nederlandse Vereniging van Makelaars is het eens met Pot. “Je moet zorgen dat mensen zich welkom voelen, maar het er niet te dik bovenop ligt. Haal zoveel mogelijk persoonlijke spullen weg, stuur de huisdieren een dagje uit logeren en zorg dat het fris ruikt”. Kortom; maar goed schoon, zet de ramen open en wij weten zeker dat de juiste geur in de woning is gecreëerd.

Actueel nieuws

  1. Corona breekt wederom records in hypotheekaanvragen

    30-3-2020

    Een bericht van De Hypotheekshop: Hoekstra & van Eck Makelaars werkt met 18 vestigingen samen met De Hypotheekshop.

    Net als de eerste week, telde ook de tweede week van de coronacrisis (23 t/m 29 maart) heel veel hypotheekaanvragen. Met 18.000 aanvragen kende vorige week zelfs het hoogste aantal sinds de start van de meting (HDN, sinds 2011). Belangrijke oorzaak daarvoor is de verhoging van de hypotheekrente door aanbieders. Net als vorige week zorgde dat voor een forse toename van consumenten die hun hypotheek willen oversluiten (+35% ten opzichte van de eerste week). Met een renteduur van gemiddeld bijna 19 jaar koos men daarbij massaal voor de lange renteperioden 20 en 30 jaar vast. Maar niet alleen oversluiters, ook aanvragen van starters en doorstromers noteerden een stijging met dubbele cijfers. Met nog twee dagen te gaan heeft de maand maart het aanvraagrecord van november 2019 (46.000) nu al verpulverd. Naar verwachting zal de teller eind maart pas bij zo’n 60.000 aanvragen stoppen.

  2. naar boven

    Coronavirus heeft beperkt invloed op huizenmarkt

    25-3-2020

    Voor de komst van het coronavirus was er vooral een oververhitte woningmarkt in Nederland. Wat voor effecten de huidige crisis op de huizenmarkt heeft, is nog ongewis. Rob Arts, commercieel directeur bij makelaarsgroep Vivantus en beëdigd NVM-makelaar bij Hoekstra & van Eck Makelaars, beredeneert waarom het effect van de pandemie voor woningverkopers en -kopers op termijn uiteindelijk zal meevallen.

  3. naar boven

    Onverwachte aanvraagpiek eerste week coronacrisis

    24-3-2020

    Tegen alle verwachtingen in, noteerde de eerste week van de coronacrisis (16 t/m 22 maart) met circa 15.000 een recordaantal hypotheekaanvragen. Sterker nog, sinds 2011 (HDN) telde alleen week 46 van 2016 een nóg hoger aantal (ruim 17.000). De belangrijkste oorzaak voor de golf van aanvragen is de groei van het aantal oversluitingen (+52%) in vergelijking met de week ervoor. Die werd gevoed door berichten over op handen zijnde verhogingen van de hypotheekrente. Daarnaast lijken consumenten door de thuisisolatie plots tijd te hebben om hun hypotheek onder de loep te nemen. Starters en doorstromers (+36% resp. +44%) lieten eveneens een forse toename zien. In dit artikel gaan we nader in op de ontwikkelingen op de hypotheekmarkt in de roerige eerste week van de coronacrisis.

  4. naar boven

    Hoekstra & van Eck Makelaars levert (digitaal) maatwerk tijdens coronacrisis

    16-3-2020

    Het coronavirus houdt de samenleving in zijn greep. Bij Hoekstra & van Eck Makelaars houden we de berichtgeving nauwlettend in de gaten en volgen we uiteraard de richtlijnen van het RIVM op. We beroepen op onze creativiteit en flexibiliteit om onze relaties te blijven helpen bij het bereiken van hun doel: het kopen of verkopen van hun (droom)huis.