Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

HVE bestaat 50 jaar!
24697_Te-koop-bord-Hoekstra-en-van-Eck.jpg

Nieuws Hoekstra & van Eck

Lees hier de laatste ins en outs van Hoekstra & van Eck en berichten over de woningmarkt, hypotheken en verzekeringen in het algemeen.

 

Is appeltaart de sleutel naar succes?

Alles voor een goede indruk! Geuren bepalen net zoals beelden de eerste indruk van een woning. Met alle zintuigen neem je je omgeving waar. Het zintuig reuk mag dan ook niet vergeten worden als je je huis snel wilt verkopen! Geuren zijn namelijk een krachtige manier om op een emotionele en memorabele manier verbinding te maken met je verkopers, om zo de associatie met een nieuw huis te vergroten.

83068_cake-3834178_1920.jpg

Het geheim appeltaart bakken?
Lange tijd wordt gedacht dat appeltaart de sleutel naar succes is om je woning te verkopen. Korné Pot schrijver van het boek Woning Verkopen? heeft in een artikel in De Telegraaf kenbaar gemaakt dat dit niet het geval is, het is een hardnekkig en uit de hand gelopen grapje. “Je moet niet vergeten dat niet iedereen van appeltaart houdt, net zoals de geur van natte hond voor de een ruikt als thuiskomen, en voor de ander een nachtmerrie is”, aldus Pot. Hij voegt hier aan toe: “Door meubels en slechte smaak kun je heen kijken. Als koper denk je ‘die gooi ik wel weg’. Maar met geur is er altijd een risico dat het blijft hangen”.

Associaties
Elke geur brengt een bepaald gevoel of herinnering naar boven. Bij een oudere woning kan de geur van koffie en brood goed werken. Deze geuren worden namelijk geassocieerd met een huiselijk en warm gevoel. Er wordt een gastvrije sfeer gecreëerd. Bij moderne woningen hebben deze geuren geen effect. Hier brengen de geuren van witte thee en vijgen het juiste gevoel naar boven. Na uitvoerig onderzoek van ScentAir in opdracht van de Engelse woningbouwcorporatie Millgate kwam naar voren dat de geur van witte thee en vijgen zorgt voor een rustgevende en luxueuze omgeving. De geuren zijn subtiel genoeg om de kopers niet af te schrikken en zijn fris genoeg om te passen bij de moderne stijl van de woningen.

Welke geur helpt je huis verkopen?
De tijd die je steekt in het bakken van een appeltaart, kun je beter steken in het opruimen van de woning. Roelof Kimann van de Nederlandse Vereniging van Makelaars is het eens met Pot. “Je moet zorgen dat mensen zich welkom voelen, maar het er niet te dik bovenop ligt. Haal zoveel mogelijk persoonlijke spullen weg, stuur de huisdieren een dagje uit logeren en zorg dat het fris ruikt”. Kortom; maar goed schoon, zet de ramen open en wij weten zeker dat de juiste geur in de woning is gecreëerd.

Actueel nieuws

  1. Extra aflossen? Houd rekening met deze 4 punten

    25-6-2021

    Door de lage rentestand kan het aantrekkelijk zijn om extra af te lossen op je hypotheek. Toch is dit niet altijd de beste optie. Wil je weten waar je op moet letten? Wij hebben 4 tips voor je op een rijtje gezet.

  2. naar boven

    Je gaat op reis: Wat dekt je reisverzekering in tijden van corona? 

    24-6-2021

    Dit kan per verzekeraar verschillend zijn geregeld, maar in het algemeen kan uitgegaan worden van het onderstaande.

  3. naar boven

    Lees deze tips door voor en tijdens je vakantie

    24-6-2021

    We hebben nog een aantal tips voor je op een rijtje gezet zodat je zorgeloos op vakantie kunt gaan

  4. naar boven

    Schuitema Makelaars uit Hilversum wordt ‘Schuitema Hoekstra en van Eck’

    15-6-2021

    Schuitema Makelaars gaat vanaf 15 juni aanstaande verder onder de naam “Schuitema Hoekstra en van Eck”. De vertrouwde naam Schuitema blijft, maar onder andere het logo is vernieuwd. Het is de volgende stap in de samensmelting tussen Schuitema Makelaars en Hoekstra en van Eck Makelaardij. De Hilversumse makelaar is in januari toegetreden tot de makelaarsgroep Vivantus, waarvan Hoekstra en van Eck onderdeel is. Onder de Vivantus-paraplu verwacht makelaar Martin Schuitema krachtig klaar te zijn voor de toekomst.