Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

HVE bestaat 50 jaar!
24697_Te-koop-bord-Hoekstra-en-van-Eck.jpg

Nieuws Hoekstra & van Eck

Lees hier de laatste ins en outs van Hoekstra & van Eck en berichten over de woningmarkt, hypotheken en verzekeringen in het algemeen.

 

Opgeruimd staat netjes: je thuiswerkplek

Er is niets vervelender dan je werkdag beginnen aan een overvol bureau. Je een weg moeten banen door alle papieren, snoeren en rondslingerende spullen is natuurlijk niet wat je wil. Wij hebben daarom een stappenplan voor je opgesteld om jouw thuiswerkplek goed te organiseren en op te ruimen. Ga aan de slag en maak van jouw thuiswerkplek een fijne plek!

83449_Tips-opgeruimde-thuiswerkplek_thuiswerken-werkplek-opruimen.jpg

Stap 1: sorteer je spullen
Om orde te scheppen in de chaos is het slim om eerst al je spullen bij elkaar te leggen. Verzamel dus alle spullen die in je lades en kastjes liggen. Vervolgens ga je je spullen sorteren: doe de pennen bij de pennen, de papieren bij de papieren en nietmachine, schaar en plakband bij elkaar. 

Stap 2: maak een selectie van je spullen
Waarschijnlijk zijn er bij het sorteren heel wat spullen tevoorschijn gekomen die je eigenlijk nooit gebruikt, stuk zijn of kantoorartikelen waar je er een aantal van hebt. Maak een selectie van deze spullen en bepaal wat je wil houden en wat je weg wil doen. Dit is niet voor iedereen even makkelijk, maar probeer echt kritisch te zijn. Spullen die je nooit gebruikt, ga je waarschijnlijk in het vervolg ook niet meer gebruiken.

Stap 3: richt je thuiswerkplek logisch in
Na het selecteren van je spullen is het tijd om je thuiswerkplek in te richten. Bedenk waar je je spullen het beste kunt opbergen zodat je ze makkelijk kunt vinden als je ze nodig hebt. Leg je pennen bijvoorbeeld binnen handbereik en leg de papieren die je niet vaak gebruikt in een kast of lade. Ook is het handig om opbergers aan te schaffen voor bijvoorbeeld je papieren en andere spullen. Zo houd je je spullen makkelijk en overzichtelijk bij elkaar. 

Stap 4: ruim na iedere werkdag je thuiswerkplek op
Je hebt je thuiswerkplek lekker onder handen genomen en nu is het zaak om dit zo te houden. Sluit daarom iedere werkdag af met een kort rondje opruimen en maak het regelmatig schoon. Leg al je spullen terug op de plek waar ze horen; dit bespaart tijd én ergernis.

Heb jij je thuiswerkplek georganiseerd en opgeruimd, maar wil je er ook een echte fijne en inspirerende plek van maken? Lees dan ons blog ‘Hoe creëer je een fijne werkplek in huis?’. Ook kun je inspiratie opdoen voor het inrichten van een mooie werkplek via ons Instagram en Pinterest account. Hier delen wij regelmatig de mooiste wooninspiratie beelden.

Actueel nieuws

  1. Met deze kleine aanpassingen in je woning creëer je een hele andere sfeer!

    21-1-2021

    Soms wil je een grote verandering, maar om een heel nieuw interieur aan te schaffen is wel een hele flinke uitgave. Gelukkig kun je met een paar kleine ingrepen het gevoel van een nieuwe woning neerzetten. Zo kom je al een heel eind! Wij hebben de leukste kleine aanpassingen voor je op een rijtje gezet, zodat jij alleen nog maar van start hoeft te gaan met veranderen. Veel (lees)plezier!

  2. naar boven

    Hoekstra en van Eck Makelaars ontvangt weer het keurmerk Uitstekende Makelaar

    20-1-2021

    Wie is de beste makelaar? Wij van Hoekstra en van Eck Makelaars adviseren de makelaars van Hoekstra en van Eck Makelaars. Maar ja, wij zijn dan ook overtuigd van onze makelaars en zijn niet geheel onpartijdig. Gelukkig worden wij ook vaak beoordeeld, onder andere op de onafhankelijke website https://wieisdebestemakelaar.nl/. We worden hier zelfs het vaakst van de makelaars beoordeeld in bijna alle gebieden waar we werkzaam zijn.

  3. naar boven

    Eerst een nieuwe woning kopen of eerst je huidige woning verkopen?

    18-1-2021

    Tijd om een veelvoorkomend dilemma te bespreken waar veel huizenbezitters over nadenken: verkoop ik eerst mijn huidige woning voordat ik een nieuwe woning koop? Of is het beter om het andersom te doen? De aan- en verkoopdatum sluiten namelijk vaak niet op elkaar aan en hierin dien je zelf een keuze te maken. Er is geen goed of fout. We nemen je mee in de voor- en nadelen van deze opties en laten je de mogelijkheden zien. Lees mee!

  4. naar boven

    Grote vraag naar huizen houdt aan, prijzen stijgen naar recordhoogte

    14-1-2021

    De verkoopprijs van de gemiddelde verkochte woning in het bestaande segment steeg in het vierde kwartaal van 2020 naar 365.000 euro, een stijging ten opzichte van 2019 van maar liefst 11,6%. Voor het tweede achtereenvolgende kwartaal ligt de prijsontwikkeling in een jaar boven de 11%. Daarmee stegen de prijzen ongekend hard. In dit 'coronajaar' zijn er 3,7% meer koopwoningen bestaande bouw verkocht dan in 2019. Daarmee was 2020 qua verkoop beter dan de twee voorgaande jaren. Het afnemende aanbod van huizen blijft de grootste bron van zorg. In het vierde kwartaal van 2020 kende Nederland de krapste bestaande woningmarkt deze eeuw met een krapte-indicator van 1,9 en dat betekent dat de consument uit minder dan twee huizen kon kiezen.